باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

نقش چربی ها در پیشگیری از سرطان

در گذشته تصور می شد كه تغذیه اثری بر سرطان ندارد، ولی امروزه محققان ثابت كرده اند كه رژیم غذایی روزانه ، نقش مهمی در بروز، پیش گیری ودرمان انواع سرطان ها ایفا می كند. بدن ما به غذا بیش از هر چیز دیگری نیازمند است و می توان گفت كه یك سوم سرطان هایی كه منجر به مرگ می شود، با آنچه می خوریم در ارتباط است . تحوّل در عادات غذایی مردم ، گسترش شهرنشینی و افزایش مصرف غذاهای آماده موجب افزایش بروز سرطانها شده است .




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

افزایش یا کاهش سرطان با غذا

 

 بیماری‌های قلبی- عروقی،  سرطان و دیابت ، عامل دو سوم تمام مرگ‌ ها در کشورهای پیشرفته هستند. این سه بیماری موجب کاهش سلامت، کاهش امید به زندگی، رنج بسیار، ناتوانی و هزینه‌های اقتصادی هنگفت می‌شوند. هزینه‌ی پیشگیری از این بیماری‌ها به نسبت هزینه‌ی درمان آن‌ها بسیار اندک است.


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ارزش غذایی کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی می باشد و فواید بی شماری برای ارتقاء سلامتی انسان دارد.

مواد مغذی و سایر موادی را که در بروکلی وجود دارند و اثرات زیادی در پیشگیری از بیماری ها دارند، به ترتیب زیر برای شما بیان می کنم :

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو
ارسال توسط محمد احمدلو
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

جنگ علیه سرطان با سبزیجات

تحقیقاتی انجام شده كه نشان می دهد، سبزیجات و گیاهان می توانند از پیشرفت تومورهای سرطانی جلوگیری كنند.

انواع سبزیجات

كلم بروكلی، كلم، جینگو بیلوبا(درختی كوچك با برگ های بادبزنی) و سیر می توانند از بروز انواع سرطان ها جلوگیری كنند یا جلوی پیشرفت تومورها را بگیرند. تحقیقات متعددی كه بر تأثیر غذا و فعل و انفعالات درون سلول ها و DNA انجام شده، نشان می دهد كه رژیم مناسب غذایی می تواند تا حد زیادی از بروز یا پیشرفت بیماری ها جلوگیری كند.

مطالبی كه در زیر می خوانید برگرفته از تحقیقاتی است كه در سازمان تحقیقات سرطان آمریكا در بالتیمور انجام شده است:




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

خوراکی‌های فوق‌العاده برای آقایان

هندوانه

آیا می‌دانید امروزه محققان علم تغذیه ثابت کرده‌اند که می ‌توان با مواد غذایی به جنگ بیماری‌ها رفت؟

اگر بیمار هم نیستید، می ‌توانید با غذاهای سالم، حِفاظی محکم و قدرتمند به دور سلامتی خود بکشید تا از دست هر بیماری مصون باشید. می ‌توانید امتحان کنید. برای یافتن این حِفاظ محکم، راحت و خوشمزه، نمونه‌هایی از غذاهای سالم را برای آقایان ذکر می‌ کنیم:




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

مردان، میوه و سبزی بیشتری نیاز دارند

مردی در حال خوردن میوه

آیا می دانید چرا آقایان نیاز دارند که میوه و سبزی بیشتری نسبت به خانم ها دریافت کنند؟

مردان باید در روز 9 واحد و زنان 7 واحد میوه و سبزی مصرف کنند، زیرا آقایان نسبت به خانم ها بیشتر در معرض خطر بعضی از بیماری ها قرار دارند.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

نقش سویا در كاهش عوارض دوران یائسگی

 

یائسگی عبارت است از قطع دائمی قاعدگی؛ كه به دو دسته تقسیم می شود:




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

تهیه شیر و پنیر از سویا

شیر سویا

حتما مشاهده کرده اید که دانه های سویا به شکل لوبیاست و لوبیای سویا نام دارد. با خیس کردن دانه های لوبیای سویا در آب و خرد کردن و فشار دادن سویاهای خیس خورده مایعی بدست می آید که شیرسویا ( SOY MILK )نام دارد. شما می توانید در منزل نیز آن را تهیه کنید.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

فواید سویا برای بیماری های مختلف

 

سویا از انواع حبوبات است که محل کشت اولیه آن در آسیا بوده، اما تولید انبوه آن در ایالات متحده آغاز شد. سویا را می توان یک دانه ی همه کاره نامید که از آن می توان در مواد غذایی مختلف و روغن های خوراکی استفاده نمود.

 

آیا سویا برای شما مفید است؟

سویا گذشته از این که غذایی کامل و سرشار از پروتئین است ،هیچ نوع چربی مضری ندارد و روغن آن جزء چربی های اشباع نشده به شمار می رود.

اما سویا کارهای بسیار زیاد دیگری را نیز انجام می دهد. در این قسمت، فواید سویا را که از نظر علمی ثابت شده، برای شما بیان می کنیم.

 

سویا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

جایگزینی محصولات حیوانی با سویا، باعث افزایش کلسترول خوب یا HDL  در بدن می شود.

این نظریه در سال 1999 در آمریکا ثابت شد و اداره بهداشت حق ترویج و تبلیغ سویا را بر روی اتیکت های غذایی به شرکت های آمریکایی واگذار کرد. در همین زمان سویا، به عنوان یک غذای مناسب برای بیماران قلبی  معرفی شد.

سویا سرشار از پروتئین است و کلسترول و هیچ نوع چربی مضری ندارد. علاوه بر این باعث افزایش کلسترول خوب یا HDL در بدن می شود.

 

سویا از بروز سرطان پروستات جلوگیری می کند

در بیش از 40 نوع تحقیق مختلف ثابت شده است که سویا باعث بهبود عملکرد پروستات می شود، زیرا حاوی مقادیر زیادی ایزوفلاوون است. ایزوفلاوون، یک نوع آنتی اکسیدان برجسته و موثر در جلوگیری از ایجاد غدد سرطانی در پروستات است. پروتئین سویا از ترشح آنزیم هایی که باعث تحریک رشد نابهنجار سلول های تشکیل دهنده پروستات می شوند، جلوگیری می کند. میزان پایین سرطان پروستات  در مردان آسیایی، گویای استفاده آنها از این ماده غذایی بی نظیر است.

 

سویا سلامت استخوان ها را تضمین می کند

مطالعات آماری نشان می دهد که مصرف سویا در خانم های یائسه از بروز پوکی استخوان  در آنها جلوگیری می کند. مردان نیز از فواید سویا در این زمینه بی بهره نیستند، زیرا مصرف آن استخوان ها را محکم کرده، کمبود مواد معدنی را جبران می کند و باعث کاهش بیماری آرتروز می شود.

 

سویا باعث حفظ سلامت روده بزرگ می شود

آمار مرگ و میر به دلیل سرطان روده  در بیماری های دستگاه گوارش بالاترین درصد را به خود اختصاص می دهد. البته هنوز دانشمندان به هیچ گونه دلیل علمی یا ادعای قطعی در این زمینه دست پیدا نکرده اند. اما سویا نقش مهمی را در حفظ سلامت دستگاه گوارش که روده نیز جزئی از آن به حساب می آید، بازی می کند. تحقیق و بررسی در مورد افرادی که از سرطان روده جان سالم به در برده اند، حاکی از آن است که مصرف سویا باعث کاهش تکثیر سلول های سرطانی در روده می شود.

سویا در حفظ سلامت قلب،استخوان ها، غده پروستات و سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا کند.

 

سویا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

سویا حاوی یک نوع زداینده قوی، به نام ساپونین می باشد. ساپونین ها به کلسترول های درونی امعاء و احشاء چسبیده و از جذب آنها در بدن جلوگیری می کنند. علاوه بر این ساپونین ها با از بین بردن میکروب های مضر سلامت بدن را تثبیت می کند.

 

فواید سویا برای بیماران دیابتی و کلیوی

خون افرادی که از بیماری قند  رنج می برند، دارای مقادیر زیادی گلوکز است و سلول های بدنشان از تشخیص انسولین عاجز می باشد. انسولین نام هورمونی در بدن است که میزان جذب گلوکز را تنظیم می کند و باعث کاهش قند خون می شود. افراد دیابتی که در رژیم روزانه خود از سویا استفاده می کنند، میزان گلوکز خونشان به طرز شگفت انگیزی کاهش می یابد. از آنجا که بیماری دیابت نهایتا منجر به بروز امراض کلیوی می شوند، پس می توان گفت که سویا به طور غیر مستقیم در پیشگیری و درمان بیماری های کلیوی اثرات مفیدی دارد.




ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

فواید سویا برای بدن

در اوایل كه مردم سویا را شناخته بودند، ازآن به عنوان غذایی برای طیور استفاده می کردند. 5000  سال قبل در چین، دانه سویا به عنوان یك ماده مغذی شناخته و به تمام دنیا فرستاده شد. 

لوبیای سویا



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

مواد غذایی که از سویا به دست می آیند

 

با بهره گیری از تکنولوژی مدرن، بشر امکان تولید انواع مختلف فرآورده های سویا را با طعم های متفاوت دارد. با توجه به فواید سویا در حفظ سلامتی بدن، حداقل برای یک بار هم که شده، آن را امتحان کنید.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

سویا برای ریه ها نیز مفید است

لوبیای سویا

پژوهشگران با بررسی نتایج یك تحقیق جدید تاكید كردند: مصرف مواد غذایی حاوی سویا خطر ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی را كاهش می‌دهد.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، پژوهشگران استرالیایی در یك مطالعه جدید دریافته‌اند: افرادی كه محصولات غذایی حاوی سویا مصرف می‌كنند، عملكرد ریوی بهتری دارند و خطر بروز بیماری مزمن انسداد ریوی در آنها بسیار كمتر است.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق: مسعود احمدلو

سویا در مردان ؛ مفید یا مضر؟

سویا

سویا از آن دسته مواد غذایی است که درمورد مصرف آن در مردان گفته های ضد و نقیضی وجود دارد؛ برخی آن را مفید و برخی دیگر مضر می دانند!

مفید اما پخته!

سحر نصرآبادی در روزنامه ی ایران مصرف مرتب سویا و قرار دادن آن در برنامه غذایی را مفید دانسته و بیان می دارد: بنا به تحقیقات اخیر، مصرف سویا بر سلامت مردان نیز مانند زنان تاثیرات پیشگیرانه ای دارد. البته این تاثیرات مربوط به مصرف سویای پخته است. ایشان سویا را در موارد زیر مفید می دانند:

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

آقایان، گردو بخورند زیرا ...

گردو

یک پژوهش جدید نشان داد: گردو سرعت رشد تومورهای سرطانی پروستات را در موش های آزمایشگاهی کاهش می ‌د‌هد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، ‌محققان دانشگاه کالیفرنیا و دپارتمان مرکز تحقیقاتی منطقه ‌ای وسترن کشاورزی در آلبانی طی مطالعات اخیر خود دریافته‌ اند که مصرف گردو هم سرعت پیشرفت سرطان پروستات را در موش ها کند می‌ کند و هم تاثیرات مفیدی روی ژن‌ های چندگانه ی مرتبط با کنترل رشد و متابولیسم تومور دارد.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

4 ماده‌ی غذایی برای آقایان

 


آقایان عزیز برای حفظ سلامتیتان به مواد غذایی‌ای که مصرف می‌کنید اهمیت بدهید.

بروکلی

چندی پیش در این بخش مطلبی با عنوان «10 ماده‌ی غذایی برای خانم‌ها » را ارائه کردیم. این بار نوبتی هم که باشد نوبت آقایان است.

در این مطلب قصد داریم مواد غذایی را معرفی کنیم که باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود و یا این که با سرطان پروستات مقابله می‌کند و برای سلامت شما بسیار مفید است. با ما همراه باشید.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

6 علت اضافه وزن در مردان

 


اگر از خودتان می‌پرسید چرا زمانی که اکثر مردها روی ترازو می‌روند عقربه‌ی آن به سرعت شروع به چرخش می‌کند مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

مردچاق

 

اگر شما آقا هستید و می‌خواهید دلیل چاقیتان را بفهمید این مطلب به دردتان می‌خورد. در این مطلب ما 6 دلیلی که باعث می‌شود مردها چاق‌تر شوند را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

چاقی؛ دشمن آقایان

 


چاقی به یکسان زنان و مردان را دچار می‌کند. اما ممکن است از دانستن این موضوع تعجب کنید که مردان به طور خاص در معرض عوارض چاقی هستند چرا که چاقی تأثیر زیان‌بار اختصاصی بر هورمون‌های مردانه،‌ فعالیت جنسی مردان و سلامت پروستات در آن‌ها دارد.

چاقی در مردان

شکی نیست که چاقی برای سلامتی بد است. زیادی چربی بدن میزان کلسترول بد (LDL) و نیز تری‌گلیسریدها را بالا می‌برد و در عین حال باعث کاهش میزان کلسترول خوب (HDL) می‌شود.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

این ها را بخورید تا جوش نزنید


گردو سرشار از سلنیوم است و به نظر می‌رسد این آنتی اکسیدان قوی تأثیر پیشگیرانه‌ای روی پیدایش آکنه‌ها دارد. به خاطر اینکه سلنیوم از سلول‌ها در مقابل ضایعات التهابی مراقبت و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند.


آکنه

اگر مدام پیتزا و شکلات را نفرین می‌کنید که مسئول پیدایش آکنه‌های شما هستند باید بگوییم که در اشتباهید. امروزه محققان هم عقیده‌اند که عوامل وراثتی یا هورمونی باعث بروز این بیماری می‌شود.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

وقتی مواد غذایی بلای پوست می‌شود


سوسیس و کالباس، نوشابه‌های گازدار و لبنیات پُِرچرب از جمله غذاهای مُضر برای پوست شما هستند.


سوسیس و نوشابه

حتماً می‌دانید که مواد غذایی از قبیل کیوی، کلم، گیاه کتان، ماهی آزاد، چای سبز و بعضی از خوراکی‌های دیگر سرشار از ریزمغذی‌هایی هستند که باعث زیبایی پوست می‌شوند. در واقع این مواد غذایی پوست را تقویت و روشن می‌کنند و پیدایش چین و چروک‌ها را به تأخیر می‌اندازد.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

غذاهایی که پوست را برنزه می‌کند

 


بتاکاروتن در بدن ما باعث ایجاد یک واکنش بیوشیمی می‌شود که در پایان آن رنگ پوست به طور ملایمی تیره می‌شود. این ماده باعث ترشح ملانین می‌شود.

 

 


این روزها خیلی‌ها سعی می‌کنند پوست برنزه یا پوستی طلایی رنگ داشته باشند. این است که ساعت‌ها آفتاب می‌گیرند یا خود را به دستگاه‌های سولاریوم می‌سپارند و یا این که با کرم‌های برنزه کننده سعی در طلایی کردن پوست خود دارند.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

7 میوه و سبزی برای زیبایی پوست

 


میوه‌هایی مثل انگور، پرتقال، گریپ‌فروت، خیار، تمشک، شاه‌توت، توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی و ... در خدمت زیبایی پوست هستند و لطافت و زیبایی پوست را تضمین می‌کنند. پس تا می‌توانید میوه و سبزیجات میل کنید تا پوستی میوه‌ای داشته باشید.


گذر زمان، آلودگی هوا، آسیب‌های خورشید، لطافت و درخشندگی پوست را به تاراج می‌برند و خال‌ها و لکه‌های رنگی به ارمغان می‌آورند. برای مقابله با این آسیب‌ها و صاف و مرطوب نگه داشتن پوست، میوه‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند. هر نوع پوست نیازهای مخصوص به خود را دارد و میوه و سبزیجات اگر درست انتخاب و مصرف شوند می‌توانند به این نیازها پاسخ دهند.

انگور

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

دنیا دنیا زیبایی، با مواد غذایی

 


خداوند، مواد غذایی گوناگونی را آفریده است که پوست را تقویت و روشن می‌کنند و پیدایش چین و چروک‌ها را به تأخیر می‌اندازد.

برخی مواد غذایی حاوی ریزمغذی‌هایی هستند که باعث زیبایی پوست می‌شوند. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی زیبایی بخش مثل ماهی آزاد، کیوی، گیاه کتان، چای سبز و.... را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.

 

 میوه



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

تاثیر کاهش وزن بر پوست ‌و مو

 


دلیل ریزش مو پس از رژیم‌های غذایی، کاهش وزن سریع است؛ کمبود پروتئین و فقر آهن موجب بروز این آسیب می‌شود.

مرد

خیلی‌ها پس از کاهش وزن دچار ریزش مو می‌شوند و پوست‌شان حالت شل و آویزان پیدا می‌کند و حتی بعضی‌ها از ترس این تغییرات ناخوشایند عطای وزن کم کردن را به لقایش می‌بخشند.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

پوستی بدون چروک می‌خواهید؟

 


خوردن کاکائو و سویا یا خوابیدن به پشت و استفاده از عینک، بافت‌های پوستی را قوام می‌بخشد و از پیدایش چین و چروک جلوگیری می‌کند.

poost

هر یک از ما در طور روز کرم‌های مختلفی استفاده می‌کنیم و احتمالاً یکی از این چند کرم مختلف یک کرم ضد چروک باشد.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

تاثیر تغذیه بر زیبایی

صبحانه

همه ما می‌خواهیم به شادابی و تناسب اندام و زیبایی برسیم. همه از اضافه وزن و افتادگی ماهیچه‌های خود ناراحت می‌شویم. گذشته از این، همه می‌دانیم غذا در بدن ما نقش مهمی دارد و می‌توانیم از تاثیر مثبت یا منفی غذاها به نفع خود بهره بگیریم.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

بهترین خوراکی‌ها برای زیبایی

 


آیا می‌توان با تغییر رژیم غذایی موجب حفظ سلامت پوست خود شده و جوانی خود را تضمین نمود؟ به نظر شما چه میوه‌هایی چنین اثراتی دارند و علت آن چیست؟

زیبایی

با افزایش آگاهی مردم و مطالعات آن‌ها در موارد مختلف به خصوص تأثیر غذاها بر کاهش روند پیری پرسش‌های مطرح شده از سوی مراجعان مسرت‌بخش است و به آدم حس خوبی القا می‌شود.

بد نیست پاسخی به چند نمونه از پرسش‌ها بدهم شاید ذهن شما هم درگیر آن باشد.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

چگونه پیری پوست را به تأخیر بیندازیم؟

 


هر پوستی برای تقویت، شادابی و جوانی علاوه بر مراقبت‌های خارجی به تغذیه خوب نیز نیاز دارد.

پیری پوست

خیلی از ما در داروخانه‌ها به دنبال کرم‌هایی می‌گردیم که پوستمان را جوان و شاداب نگه دارد و پیری آن‌ را به تأخیر بیندازد. البته ما منکر اثرات این گونه کرم‌ها نیستیم ولی باید بدانید که کرم زدن به تنهایی تمام نیازهای پوست را تأمین نمی‌کند.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

شفاف سازی پوست در 10 روز!

 


بیشتر خانم‌ها دوست دارند همیشه پوستی شفاف و شاداب داشته باشند؛ به خصوص اگر قرار باشد لباس عروسی به تن کنند و برای یک شب هم که شده، گل سر سبد مجلس باشند...

استفاده از انواع کرم‌های شیمیایی آرایشی، می‌تواند به سادگی آن‌ها را به این هدف برساند اما اگر قرار است به این زودی‌ها جشن عروسیتان را برگزار کنید، پیشنهاد دیگری برایتان داریم؛ از همین امروز، به مدت 10 روز برنامه صبحانه خود را تغییر دهید و صبحانه پیشنهادی ما را روی میز بچینید. خوردن این 10 نوع صبحانه مفید و مغذی می‌تواند به شما برای برداشتن 10 قدم بلند تا داشتن پوستی زیبا کمک کند.

املت




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

4 خوردنی مضر برای پوست

 


تمام غذاها و خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنید روی پوست شما تأثیر می‌گذارد. در این بین خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی هم هستند که در عین خوشمزگی به پوست رحم نمی‌کنند. با ما همراه باشید.

فست فود

مواد غذایی صنعتی و فست‌فودها

به عقیده‌ی متخصصان حوزه‌ی تغذیه، مواد غذایی صنعتی و فست‌فودها دشمنان بدن و به ویژه پوست هستند.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

پوستی اتوکشیده با این 8 ماده‌ی غذایی

 


اگر زیاد اهل لوازم آرایشی، انواع کرم‌ها یا مراقبت‌های پوستی نیستید و یا از قیمت بالای آن‌ها به تنگ آمده‌اید و دنبال راه دیگری برای زیبایی پوستتان هستید به مواد غذایی اعتماد کنید.

پوست

خداوند نعمت‌هایی در اختیار ما قرار داده که با پیری و چین و چروک پوست مقابله کرده و زیبایی و شادابی آن را حفظ می‌کند. با ما همراه باشید.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

نسخه تغذیه برای ترک‌های پوستی

 


این مقاله نشان می‌دهد چگونه از ترک‌های پوستی جلوگیری کنید و چگونه با استفاده از مواد طبیعی و تغذیه مناسب ترک‌های موجود بر روی پوست خود را درمان نمایید و آن‌ها را از بین ببرید.

تغذیه پوستی

یک خبر خوب!

خبر خوب این است که شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی مفید برای پوست و سلامت، تا حدودی ترک‌های پوستی را محو سازید. برای این کار پوست خود را از داخل و خارج تغذیه کنید. به این ترتیب روش‌های طبیعی درمان ترک‌های پوستی که مواد مغذی را برای پوست فراهم می‌کنند، باعث درمان و تجدید حیات پوست می‌شوند و در آن موقع شما بهترین نتایج را خواهید گرفت. درمان‌های طبیعی ترک‌های پوست نه تنها بی‌خطرترین بلکه مؤثرترین راه هم می‌باشند.

 




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

راز جوانی در تغذیه سالم (2)

 


در ادامه مطلب قبل، به بیان مطالبی در مورد رژیم غذایی مناسب برای سلامت پوست می‌پردازیم.

پوست و تغذیه

حفظ سلامت مطلوب کل اعضای بدن، برای رسیدن به حداکثر سلامتی و شادابی پوست حائز اهمیت است و مهم‌ترین راه تأمین سلامت بدن، دریافت رژیم غذایی متناسب با نیازهای تغذیه‌ای بدن هر فرد است.

دریافت رژیم غذایی مطلوب، مکانیسم‌های فیزیولوژیک پیر شدن زودرس را به تأخیر می‌اندازد.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

راز جوانی در تغذیه سالم (1)

 


غذا بر روی تمام اندام‌های بدن از جمله پوست تأثیر می‌گذارد و تغذیه مطلوب در تمام سلول‌های بدن از جمله سلول‌های پوستی مانع از پیر شدن زودرس آن‌ها می‌شود و بر شادابی و زیبایی آن‌ها می‌افزاید.

جوانی

نمی‌توان انتظار داشت که با تغییر غذای مصرفی، تمام چین و چروک‌های صورت به یکباره حذف شود، ولی بر همه آشکار است که هر آنچه می‌خوریم، بر سلامت پوستمان موثر است.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

رژیم غذایی برای کاهش فشار خون بالا

 

چاقی و اضافه وزن مسلماً با فشارخون بالا ارتباط دارد. شیوع فشار خون بالا در افراد جوان و چاق دو برابر و در افراد مسن و چاق 50 درصد بیشتر از افراد دارای وزن طبیعی است. در مردان به ازای هر 10 درصد افزایش وزن، فشار خون 6/6 میلیمترجیوه بالاتر می‌رود.

اكثر افراد مبتلا به پُرفشاری علایمی ‌ندارند، اما این مشكل می‌تواند سبب آسیب حاد یا مزمن به بخش‌های مختلف بدن شود. در مغز این مشكل به مویرگ‌های خونی آسیب می‌رساند، در نتیجه سكته مغزی  بروز می‌كند. در چشم‌ها، پرفشاری سبب آسیب به مویرگ‌های خونی و بروز اختلال بینایی  و در كلیه‌ها نیز سبب نارسایی كلیه  می‌شود. ممكن است علایمی‌‌ از قبیل سردرد، دردهای قفسه سینه و تنگی نفس نیز بروز كند.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

راست و دروغ‌های تأثیر مواد غذایی بر پوست

 


بدون شک شما هم در مورد تأثیر مواد غذایی روی پوست زیاد شنیده‌اید. اما این باورها تا چه اندازه درست و قابل اعتماد هستند. برای آشنایی با این راست و دروغ‌ها با ما همراه باشید.

کیوی

کیوی، خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند

کاملاً درست است. به خاطر این که کیوی سرشار از ویتامین C است به همین خاطر خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و پیری را متوقف می‌کند. ویتامین C به لطف عملکرد آنتی‌اکسیدانی‌اش از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. رادیکال‌های آزاد مدام به سلول‌های پوست آسیب زده و باعث از بین رفتن جوانی و شادابی پوست می‌شود.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

آشنایی با ورزش ژیمناستیک


ورزش ژیمناستیک به دلایلی می تواند آمادگی جسمانی بسیار مطلوب و قابل قبولی خصوصا در فاکتورهای انعطاف پذیری ، قدرت عضلانی، سرعت عکس العمل و از همه مهمتر هماهنگی عصبی عضلانی که یکی از ویژگی های خاص ژیمیناستیک است در اختیار افرادی که کار می کنند جذاب جلوه دهد. ژیمناستیک یکی از رشته های ورزشی بسیار جذاب و پر تحرک است که طرفداران خاص خود را داشته و تقریبا همه ی مردم دیدن حرکات آکروباتیک و کار ورزشکاران روی اسباب های مختلف را دوست دارند.





ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

آشنایی با دستگاه‌های بدنسازی


امروزه استفاده از دستگاه های بدن سازی به عنوان یک وسیله برای ورزش مرسوم شده است پس آشنایی با این دستگاه ها امری ضروری مهم است


 

 

وقتی قدم به داخل یک باشگاه ورزشی می‌گذارید ، اولین چیزی که چشمتان به آن می‌افتد ، مجموعه‌ای از دستگاه‌‌‌های بدن‌سازی است که روی عضلات متعدد کار می‌کند. برای انتخاب دستگاه مناسب چه معیارهایی دارید؟


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

5محقق : مسعود احمدلو

مورد ديگر از آسيب ديدگي هاي متداول در ورزش


آسيب هاي ورزشي انواع مختلف دارند، اما قسمت هاي ويژه اي از بدن هستند که بيش از ساير اعضاء در خطر صدمه خوردن هستند. 5مورد از متداول ترين صدمات و جراحت هاي ورزشي و راه هاي جلوگيري و درمان آنها را نيز به شما معرفي کرديم,اکنون 5 مورد ديگر از اين آسيب ها را مورد بررسي قرار مي دهيم.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

آسیب های شایع در ورزش فوتبال

 


حدود نیمی از آسیب ها در فوتبال آسیب اندام تحتانی است . ( زانو به تنهایی 36% موارد را تشکیل می دهد ) . اندام فوقانی 30% آسیب ها و ستون فقرات و احشاء باقی موارد را تشکیل می دهند .


اگر بخواهیم اختصاصی تر و بر حسب نوع آسیب این طبقه بندی را انجام دهیم به شرح زیر خواهد بود .

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

آسیب‌دیدگی رباط زانو 

رباط زانو چيست؟
رباط‌ها ريسمانهای محکمی از بافتها هستند که مفصلها را در کنار هم نگه داشته و آنها را به استخوان‌های مجاور متصل می‌سازند.چهار نوع رباط در زانو داريم:

  • رباط جانبی ميانی (MCL)
  • رباط جانبی کناری (LCL)
  • رباط ضربدری جلوئی (ACL)
  • رباط ضربدری پشتی (PCL)



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

يوگا چيست؟


يوگا از ريشه كلمه سانسكريت YUJ گرفته شده  و به معني اتحاد است. اتحاد بين تن و روان ، بين نيروهاي مثبت و منفي وجود انسان . يوگا قدمت زيادي دارد و بر اساس سبك هاي مختلفي كه در يوگا وجود دارد مي توان از آن براي راهگشايي و كسب انرژي بهره برد


تمرينات يوگا شامل تمرينات بدني (آساناها)تمرينات تنفسي (پراناياما) تمرينات ذهني( پراتي هارا) و ... مي باشد كه در نهايت به جهت كسب سلامتي و آرامش و آگاهي مثبت بكار گرفته مي شود .


ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ورزشهای پیشگیری کننده از صدمات

 


امروزه مردم آنقدر درگیر جنبه ی کلاس و زیبایی یک ورزش هستند که فراموش میکنند که چقدر ورزش می تواند به آنها برای پیشگیری از بروز آسیب و جراحت کمک کند. با بالا رفتن سن، احتمال آسیب دیدگی حین ورزش نیز بالاتر می رود.


گرم کردن صحیح بدن و انجام حرکات کششی به صورت روزانه، احتمال آسیب رسیدن به فرد حین ورزش را کاهش می دهد. اما اگر بتوانید به کمک ورزش های مخصوص قست هایی که بیشتر دچار مشکل می شوند را تقویت کرده و قدرتمند سازید، در آینده کمتر دچار مشکل خواهید شد.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ورزش در هواي گرم

 افزايش دماي بدن

افزايش دما از عوامل مهم محيطي در ورزش است. در برخي از رشته هاي ورزشي مانند دو استقامت موارد قابل توجهي از مرگ به علت آسيب هاي گرمايي ايجاد شده است.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

ناظریان:درب اردوی تیم ملی بسته نیست
اسامی 30 کاراته کا دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان اعلام شد

مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان روز گذشته در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد و 30 کاراته کا راه یافته به اردوی تیم ملی مشخص شدند.

لازم به ذکر است که از این جمع امیر مهدی زاده،سعید علیپور،محمد هادی داود آبادی و ناصر نجفی از استان قم می باشند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

با برگزاری رقابت های انتخابی؛
نفرات باقی مانده در اردوی تیم های ملی نوجوانان و جوانان مشخص شدند

با برگزاری مسابقات انتخابی درون اردویی ترکیب تیم های ملی نوجوانان و جوانان مشخص شد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، پس از برگزاری مسابقه انتخابی که در جریان اردوی تیم های ملی نوجوانان و جوانان در ارومیه انجام شد 28 کاراته کا در اردو باقی ماندند که اسامی آنها به شرح ذیل است:



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ورزش و سرما خوردگي

 


آيا ورزشکاران به هنگام ابتلا به سرماخوردگي و آنفلونزا بايد به تمرين خود ادامه دهند؟


بيماري هاي عفوني

عفونتهاي مجاري تنفسي فوقاني مانند سرما خوردگي ،سرفه ، عفونتهاي گلو و گوش مياني از دلايل اصلي مراجعان به پزشکان عمومي در سطح جهان است. از آنجا که افراد بالغ به طور متوسط 2 تا 5 بار در سال دچار سرماخوردگي مي شوند، تعجب آور نيست که پيامدهاي اقتصادي و اجتماعي اين بيماريها از نظر شمار روزهاي کاري از دست رفته و هزينه هاي مشاوره و مراقبت هاي پزشکي و داروهايي که بدون تجويز پزشک  مصرف مي شود، بسيار قابل توجه باشد.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ورزش یا رژیم کدامیک؟


در دهة گذشته، شیوع چاقی 50 درصد افزایش یافته است. نوع رژیم غذایی و كاهش فعالیت بدنی عوامل اصلی این صعود ارقام شناخته شده‌اند. چاقی عارضه‌ای است كه پیشگیری از آن امكان‌پذیر است. پیشگیری از چاقی بسیار آسان‌تر، ارزان‌تر و مؤثرتر از درمان آن است. عارضة چاقی در طی زمان بروز می‌كند. بنابراین، درمان آن در مراحل شكل‌گرفتة بیماری به تلاش زیادی نیاز دارد.


 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 265
بازدید کل : 640323
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل