مکمل هاي پمپاژ خون

اخيرا مکمل هاي فراواني در زمينه پمپاژ خون به عضلات که در برگيرنده نيتريم اکسيد هستند توليد و عرضه شده است که اين توليدات و اين مکمل ها در اغلب موارد به صورت قرص و کپسول و يا به صورت پودر توليد شده اند.
مکملي متفاوت

شرکت سازنده اين مکمل که در اين شماره آن را بررسي مي کنيم اين بار مکملي در اين عرصه توليد و عرضه کرده است که تا حدودي متفاوت تر از نمونه هايي است که تا به امروز در بازار ديده بوديد و صد البته بايد به اين مهم اشاره کنيم که اصولا کمپاني هاي مکمل سازي علاقه شديدي به متفاوت جلوه دادن مکمل هاي توليدي خود داشته و از هر ترفندي براي القاي اين باور به مخاطب استفاده مي کنند و در مواجهه با ادعاهايي که سازندگان مکمل هاي غذايي مطرح مي کنند بايد به اين مهم توجه داشته باشيم.
کپسول هاي مايع

شرکت سازنده اين محصول که مبتکر توليد کپسول هاي مايع در دنياي مکمل سازي نيز بوده است اين بار مکمل هاي نيتريک اکسيد خود را به صورت کپسول هاي مايع توليد کرده است و ادعا مي کند که مايع بودن فرم اين مکمل به جذب بهتر آن کمک کرده و اين مکمل را قوي تر از دريگ مشابه هاي خود کرده است.
مزايا و معايب مايع بودن

مايع بودن مکمل هاي مصرفي از سويي به افزايش جذب کمک مي کند و از سوي ديگر مشکلات ديگري نظير فساد سريع و دشواري حمل و نقل را رقم مي زند ولي زماني که مکمل ها را به صورت مايع و در قالب کپسول هايي که بلعيدن و حمل و نقل آن به سهولت انجام مي شود و در ثاني هواي محيط دسترسي به مايع درون کپسول را ندارد توليد مي شود مي توان آن را به واقع در قياس با نمونه هاي مشابه، برتر دانست.
منابع گياهي

در مورد اين مدل از کپسول ها و در مورد اين مکمل گفته مي شود که بدنه کپسول تماما از منابع گياهي توليد شده است و اين مسئله براي افرادي که وسواس زيادي در انتخاب و مصرف مکمل هاي غذايي دارند حائز اهميت و قابل توجه خواهد بود.

شايد اين مسئله براي شما که در تزريق داروهاي زير زميني در عمق جان خود هم کمترين وسواسي به خود راه نمي دهيد کمي مسخره به نظر برسد ولي در همين پرورش اندام افرادي هستند که در مصرف مجاز ترين مکمل هاي غاذايي نيز آن چنان وسواس آزار دهنده اي به خرج مي دهند که گاه خود من در مواجهه با اين وسواس ها شديدا از کوره به در مي روم.

مرتيکه نکبت وقتي پاي عرق خوردن مي شينه ***** از بيخ زاغارت توليد شهريار که به نام اوريجنال تا دسته بهش مي چپونند رو با ولع سر مي کشه تو برنامه اش هيدروکسي کات نوشتم التماس هم کرده سفارش بکن جنس اصل به من بدهند و سفارش کردم جنس اصل بهش دادن بسته رو باز کرده و آورده به من نشون مي ده مي گه رنگ اين کپسول ها يه جوريه ممکنه فاسد باشه. هيدروکسي کات ها رو گرفتم کوبيدم تو سرش گفتم نکبت برو تو با همون دوغ 150 ميلي ليتري پاستوريزه ورزش بکن ببينم تا انقلاب مهدي هم اين بشکه اي که هستي مي موني.

clip_image002.jpg
سرعت جذب

گفته مي شود که سرعت جذب مواد موثر موجود در اين فرم از مکمل غذايي که توليد شده است به شدت بالاست و با ميل کردن اين مکمل به سرعت Arginine Ethyl Ester در سطح انبوه وارد خون مي شود و در مورد پيش ماده بودن اين ترکيب و در مورد توليد نيتريک اکسيد در بدن و در مورد اينکه اين ترکيب به پمپاژ شديد خون به عضلات و به دم کردن عضلات و به خون رساني بهتر به بافت هاي عضلاني کمک مي کند نيز پيشتر صحبت کرده ايم.
زمان مصرف

معمولا اين مکمل و اين سري از مکمل هاي غذايي قبل از تمرين استفاده مي شود و استفاده از اين مکمل در وعده قبل از تمرين به آزاد شدن نيتريک اکسيد در خون و پمپاژ عالي خون به سمت عضلات ختم مي شود و فغرد از مزاياي اين پمپاژ به خوبي بهره مندمي گردد.
L-Arginine Ethyl Esterr Dichloride

آرژي نين در حقيقت پيش ماده نيتريک اکسيد بوده و پس از ورود به بدن به اين ماده تبديل مي شود و آزاد شدن نيتريک اکسيد در خون نيز به باز شدن عروق خوني و به پمپاژ شدن شديد خون به درون بافت هاي عضلاني ختم مي شود.

خون رساني به بهتر به بافت هاي عضلاني از يک سو سير ورود مواد غذايي به درون بافت هاي عضلاني را تقويت مي کند و از سوي ديگر سير دفع مواد غذايي از درون بافت هاي عضلاني به بيرون بدن را بهتر مي کند و نتيجه نيز به صورت دم عضلاني برتر و تشديد قابل تحسين رشد بروز مي کند.
R+Lipoic Acid

ليپوئيک اسيد در حقيقت آنتي اکسيدان بسيار پر قدرتي است که بدن را در برابر راديکال هاي آزاد به خوبي محافظت مي کند.

حتما مي دانيد زماني که با تمرينات شديد و سنگين درگير مي شويد راديکال هاي آزاد فراوان در بدن توليد مي شوند و اين راديکال ها نيز تبعات منفي شديدي در بدن به همراه مي آورند.

با استفاده از آنتي اکسيداني هايي که يک نمونه از اين آنتي اکسيدان ها را تشريح کرديم و در بدنه اين مکمل نيز يافت مي شود به خوبي مي توان با راديکال هاي آزاد به مقابله برخاست.

همچنين ليپوئيک اسيد به افزايش سطح ترشح انسولين در بدن کمک کرده و از سويي به تشديد انتقال قند و اسيد آمينه ها به درون بافت هاي عضلاني نيز کمک مي کند.
Beta Alanine

بتا آلانين نيز نوعي اسيد آمينه غير ضروري است که خود بدن نيز در مقاديدر کم قادر به توليد اين اسيد آمينه مي باشد و در بدنه اين مکمل مقدار زيادي از اين اسيد آمينه نيز افزوده شده است.

گوشت سفيد را مي توان اصلي ترين منبع اين اسيد آمينه دانست و اين در حالي است که با مصرف اين مکمل نيز مي توان نياز بدن به اين اسيد آمينه را برطرف کرد.

استفاده از مکمل هاي حاوي اين اسيد آمينه در زمينه تجمع دردناک اسيد لاکتيک که در برخي موارد نامطلوب بوده و به بر هم خوردن روند طبيعي رشد ختم مي شود به نفع بدن و به نفع شما وارد عمل مي شود.

Rutaecarpine

اين ترکيب گفته مي شود که از طب گياهي چيني به امانت گرفته شده است و ادعا مي شود که در افزايش ميزان نيتريک اکسيد بدن موقر واقع مي گردد.

علاوه بر اين گفته مي شود که اين ماده تا حدود زيادي خاصيت ضد التهالبي نيز دارد و حتما مي دانيد که داشتن تمرينات سنگين و شديد در برخي موارد موجب بروز التهاب هاي شديد در تاندون ها و مفاصل و عضلات مي شود و ورزشکاران حرفه اي که تمريناتي به مراتب سنگين تر و شديد تر از من و شما دارند معمولا از داروهاي ضد التهاب نيز در طول روز استفاده مي کنند.
نکته

به جرات مي توان گفت که پرورش اندام در سطوح بالاتر شديدا آميخته با شيمي و مواد شيمياي و دارويي است ولي به دليل اينکه مواد شيميايي و دارويي براي سلامتي آدمي مضر است همواره سعي بر اين بوده است که از منابع گياهي کمک گرفته شده و داروهاي گياهي جايگزين داروهاي شيميايي شود و اگر چه منابع گياهي همانند داروهاي شيميايي پاسخگوي نياز افراد نخواهند بود ولي به عنوان مکمل هاي غذايي شايد تا حدودي به فرد کمک کنند.
L-Norvaline

اين ماده در حقيقت نوعي آنزيم است که به توليد نيتريک اکسيد در بدن کمک مي کند. گفته مي شود که تداخل دارويي اين ماده با آرژي نين به تقويت اثر منجر شده و به توليد نيتريک اکسيد بيشتر در خون ختم مي گردد.
Calcium Phosphate Dibasic

اين ماده نيز به منظور تقويت اثرات چربي سوزي و گرما زايي اين مکمل به بدنه آن افزوده شده است.
Glycerol

از اين ترکيب براي بالانس کردن سطح هيدروژن در جريان تمرينات سنگين استفاده شده است و گفته مي شود که با استفاده از اين ترکيب موفق به کنترل دماي بدن در جريان تمرينات سنگين و شديد خواهيد شد.

معمولا دماي بدن در جريان تمرينات سنگين و شديد نوسان شديد پيدا مي کند و گاه دماي بدن شديدا بالا مي رود و ادعا مي شود که اين ترکيب موجب بالانس شدن دماي بدن مي شود.

در نتيجه تمرينات سنگين و شديد دماي بدن بالا مي رود و تعرق بدن نيز به همان شدت افزايش مي يابد و از دست رفتن اب بدن نيز به مختل شدن روند تمرين و به مختل شدن انتقال مواد غذايي به درون بافت و مختل شدن انتقال مواد زايد به خارج از بدن ختم شده و دم بدن را نيز شديدا کاهش مي دهد و از اين رو از اين ترکيب براي به تاخير انداختن دفع آب و براي هيدراته نگه داشتن بدن و براي مقابله با تبعات منفي بالا رفتن دما در اين مکمل استفاده شده است.
فرم دارويي

اين مکمل به صورت کپسول هاي مايع و در بسته بندي هاي 180 تايي عرضه شده است که قيمت هر بسته از اين محصول در بازارهاي جهاني نيز حدود 35 دلار بوده است و در هر سروينگ نيز بايد 4 کپسول از اين مکمل را ميل کرد.
دستور مصرف

گفته مي شود که مصرف روزانه اين مکمل به هيدراته ماندن بدن کمک مي کند و ناگفته پيداست که مصرف آب فراوان به همراه اين مکمل ضروري خواهد بود.

ورزشکاران ميان وزن مي توانند روزانه 8 کپسول از اين مکمل را در دو وعده ميل کنند و به ياد داشته باشيد که مصرف اين مکمل بايد توام با آب زياد باشد.

وعده اول 30 دقيقه قبل از صبحانه خواهد بود و وعده دوم نيز 30 دقيقه قبل از ناهار خواهد بود و در روزهاي تمرين نيز مي توانيد به جاي وعده ناهار اين سروينگ را 30 دقيقه قبل از تمرين ميل کنيد.

افرادي که وزن بالايي دارند نيز مي توانند دز مصرفي را افزايش داده و بر طبق الگوي قبلي روزانه 12 کپسول از اين مکمل را در دو وعده طبق الگوي ياد شده مصرف کنند.